Beneïda sordesa

Això de fer-me vell no para de deparar-me sorpreses. Per exemple no tenia clar que les ungles es farien tan dures; un dia vaig sentir dir a en Juli que feia servir tisores de podar les plantes per tallar-se les ungles dels peus. Em vaig pensar que feia broma, tot i que jo sabia que s’asseïa a ran de la piscina, amb els peus en remull, perque el clor li combatia els fongs de les ungles. Ja sabem com era. “Pràctic” com la mare.

Una altra sorpresa és que els dits de la mà perden greix.

Part positiva: no embrutes els vidres de les ulleres, si els toques, o els embrutes poc. Suposo que si rebentés pisos també m’aniria bé no deixar tantes empremtes pels poms de les portes. Es clar que la pell se’m desescama (desescata?) i vaig deixant ADN per tot arreu.

Part negativa: costa molt girar fulls de llibres o diaris sense fer allò de llepar-se els dits que, si hem vist o llegit “El nom de la rosa”, sabem que pot resultar letal. En Juli (sempre en Juli) tenia a mà la pell de pelar una poma per anar sucant el dit mentre llegia el diari. He trigat uns, pocs, anys a entendre-ho.

Una altre efecte negatiu és que no em funciona el sistema de reconeixement de l’iPad posant el polze. I no diguem anar a la part de fruita no envasada del Super i intentar separar les parets de la bosseta de plàstic! aquí si que si no llepo no hi ha res a fer.

I anar “perdent agudesa auditiva”. Vaig començar fa temps amb una orella, l’esquerra. La paraula era “sordejo” d’aquesta orella. De mica en mica vaig en camí de ser sord d’una orella (encara no hi sóc!). La subtil diferència que ens permet la llengua entre sordejar i ser sord, m’agrada.

Això et fa fer repetir les coses als -i les!- pobres que et parlen; és emprenyador per a totes les parts implicades en l’accident. És una cosa esperable. Que quan hi ha més veus parlant a l’hora es fa difícil discriminar; també ha estat anunciat. En Juli em deia que apagava l’audífon, feia cara de somriure assentint i que les amigues de la Consol el trobaven molt simpàtic… Jo encara no sóc a la fase audífon.

En canvi un efecte que ningú no m’havia descrit i que va ser dels primers a desconcertar-me va ser que he perdut la capacitat de localitzar d’on venen els sorollets: si em cau un boli, una agulla d’estendre o el cargolet d’un endoll no puc endevinar cap on haig de buscar. Curiós oi?

Part positiva: si hi ha la ràdio posada al dormitori i no m’agrada el que diuen, em poso amb la orella “bona” sobre el coixí i probablement so sentiré gaire res. Un altre efecte és que les coses que no acabo de sentir bé, o de veure bé, tendeixo a “inventar-me-les”. Les coses que el meu cervell és capaç de fer per completar el que mig sento o veig poden ser d’allò més divertides.

I ara a què vé tot això?

Hi ha algun sord més famós que Beethoven? Anit vam anar a la segona entrega que els Casals fan de la integral de quartets: el 3er, el 2on i el 7è (primer Rassumowsky).

A la sortida, aclaparats per tanta música, comentavem com era d’extraordinari que justament fos escrita per un home que va escriure els darrers quartets, completament sord. I un va dir “Justament per això els va poder compondre i escriure: ho tenia tot a dintre i res no el podia distreure”. Beneïda sordesa.

Escoltem, llegim allò que tenim a dins i no ens deixem distreure.

[https://www.youtube.com/watch?v=tqaOXRgPZ8M]

 

 

 

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en El corredor. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Beneïda sordesa

  1. Joaquim ha dit:

    Magnífic Josep Lluís

    M'agrada

  2. lluisemili ha dit:

    Això de PRE-vellesa és una postveritat.
    S’agraeix la bona intenció però ja saps qué pone en mi DNI: 1939
    Quins gorgoritos et van privar d’anar als concerts dels Casals, heretge!

    M'agrada

Si vols deixa un comentari

